Resultats de la cerca fitxes de l'Optimot: 148

81. Criteris de redacció de la carta
Font Fitxes de l'Optimot
Definició La carta és una comunicació escrita de caràcter interpersonal de contingut general, no prevista en la tramitació d'un procediment administratiu. Criteris generals de redacció Com es veu en la definició, la carta pot tractar de més d'un tema, i aquests poden ser molt variats [...]
82. Criteris de redacció de la citació
Font Fitxes de l'Optimot
: emplazamiento). Criteris generals de redacció La claredat, el rigor i la concisió són principis bàsics de la redacció administrativa. Aquests principis es basen tant en la redacció acurada de la informació que s'hi expressa com en l'estructuració lògica i en blocs homogenis de la informació. La [...]
83. Criteris de redacció de la comanda
Font Fitxes de l'Optimot
La comanda és un document que un client o clienta adreça a un proveïdor o proveïdora, a qui encarrega una mercaderia o encomana un servei, tot precisant-ne característiques, preu, condicions i termini. Hi hauran de constar: el lloc i la data en què es fa; el nom, el domicili i les dades  [...]
84. Criteris de redacció de la demanda
Font Fitxes de l'Optimot
Definició La demanda és un escrit presentat davant d'un jutjat per iniciar un plet, en el qual s'exerceixen una o diverses accions. Aquesta és la forma més habitual d'iniciar un procés en el cas del procediment civil. Criteris generals de redacció En aquest document, com en tots els de [...]
85. Criteris de redacció de la denúncia
Font Fitxes de l'Optimot
administratiu mitjançant una denúncia.) Criteris generals de redacció Com a principi general, la redacció ha de ser clara, rigorosa i concisa. Els fets s'han de redactar de manera ordenada, en paràgrafs independents i numerats amb xifres aràbigues. En aquest document, com en tots els de caràcter [...]
86. Criteris de redacció de la factura
Font Fitxes de l'Optimot
La factura és un document que un proveïdor o una proveïdora adreça a un client o una clienta i en què es detallen les mercaderies venudes o el servei prestat i se'n notifica l'import. Habitualment, s'hi fan constar les dades següents: venedor o venedora (nom, domicili, NIF) comprador o  [...]
87. Criteris de redacció de la interlocutòria
Font Fitxes de l'Optimot
ordinària. Pel que fa al terme per designar aquest document, la Resolució de 3 d'abril de 1991, per la qual es publiquen acords sobre llenguatge administratiu (DOGC núm. 1438, de 3 de maig de 1991), estableix la forma interlocutòria (en castellà, auto). Criteris generals de redacció Per a la [...]
88. Criteris de redacció de la invitació
Font Fitxes de l'Optimot
Definició La invitació pertany, juntament amb la convocatòria de reunió i la citació, al grup de documents que s'apleguen sota el terme convocatòria. Així, doncs, la invitació és una convocatòria per mitjà de la qual es convida algú a un acte públic. Criteris generals de redacció La [...]
89. Criteris de redacció de la provisió
Font Fitxes de l'Optimot
llenguatge administratiu (DOGC núm. 1438, de 3 de maig de 1991), estableix la forma provisió (en castellà, providencia). Criteris generals de redacció Per a la redacció d'aquest document cal tenir en compte els requisits establerts per la legislació vigent: articles 245 i 248 de la Llei [...]
90. Criteris de redacció de la querella
Font Fitxes de l'Optimot
Definició La querella és una acusació escrita, presentada davant el jutjat contra algú que hom fa reu d'un delicte que la persona agreujada demana que sigui castigat i perseguit. Aquesta és una de les formes d'iniciar un procés penal. Criteris generals de redacció En la redacció d [...]
Pàgines  9 / 15 
<< Anterior  Pàgina  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  Següent >>